Bana Dua Et Olur mu?

Yayınlandı: Haziran 2, 2021 / Karalamalar
Etiketler:, , , , , , , ,

Bir de ısrarla ‘Ne olur bana dua et’ diyen tipler var. ‘Tamam edeyim’ diyorsunuz. ‘Ne için edeyim?’ deyince. ‘Ne olur bugün mübarek bir gün çok özel dua istiyorum’ diyorlar. Gülümseyip ‘Tamam ne diyeyim?’ dediğinizde de ‘Gönlünden geçen istekleri olsun de’ diyor. Kardeşim milletin maddi sıkıntıları var geçinemiyor. Ruhsal veya bedensel rahatsızlıkları var iyileşemiyor. Aile içi huzursuzlukları var evdekilerle anlaşamıyor. Senin olsa da olur olmasa da olur isteklerin için biz niye seferber olmak zorundayız? Ben de bunu anlayamıyorum.

Herkes bencil. Kimse diğergam değil. Somut bir derdin olur onu açarsın dua istersin. Amenna. Bunlar kocaman insan olmuşlar. Hala çocuk gibi davranıyorlar. Derdi olan ya gider ihtiyaçlı birisinin maddi veya manevi sıkıntısını giderir. Ya da gerçek sıkıntıda olanlar için samimi dualar eder. Onun için üzülür, gözyaşı döker, yalvarır. Melekler de ona ‘Amin aynısından sana da’ derler. Sonra bir bakarsın senin sıkıntıların da bir süre sonra çözülüverir bi iznillah. Biraz akıllı olun Allah rızası için.

Biz ufakken oyuncak gibi bir şeyler istediğimizde ‘Kuldan değil. Allah’tan iste. Verecek olan odur. O isterse ummadığın yerden gelir.’ derlerdi annemiz babamız. Gerçekten de öyle değil mi? İnsanın parası da olsa alışverişe gittiğinde eğer kısmetinde yoksa o şey bitmiş olur veya arayıp tarasa bile arzu ettiğini bulamadığı için alamadan gelebilir.

Sizin bu zaruriyattan olmayan fuzuli isteklerinize gelince de ahiret kazancınız bol olsun diye bırakın olmasın heves ettiğiniz şeyler. Yarın mizanda tartınız ağır gelince ‘dedilerdi’ dersiniz.

Sizin için de benim için de çok gerekli dualar var aslında. Allah akıbetlerimizi hayr eylesin. hepimize son nefeste iman selameti ihsan buyursun. Amin ecmain.

Zαнidє Bαşαк

ღ____________ ♥ღϠ₡ღ♥____________ღ

Yorum yapabilirsiniz...